Going On An Adventure - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Anja Kuperus - WaarBenJij.nu Going On An Adventure - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Anja Kuperus - WaarBenJij.nu

Going On An Adventure

Blijf op de hoogte en volg Anja

10 September 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Op 2 september om 08:45 op de trein stappen in Buitenpost en op 4 september om 15:50 landen in Auckland. Verder reizen kan bijna niet, maar als je een avontuur wilt beleven, moet je daar iets voor over hebben. De vlucht gaat overigens niet rechtstreeks; er zijn tussenstops in Bangkok, Taipei en Sydney.

In Taipei hebben we 10 uren te overbruggen en we besluiten een Citytour te boeken, die gratis wordt aangeboden door de Taiwanese overheid om toeristen die op doorreis zijn te laten kennismaken met het land en de cultuur. Taipei is een welvarende, industriële en innovatieve stad en er wordt veel geld uitgetrokken om een platform te bieden aan jonge kunstenaars. Natuurlijk bezoeken we de beroemde Taipei 101 toren.

We slapen beiden niet al te best tijdens de vliegreis, dus het laatste deel van Sydney naar Auckland valt ons zwaar. Gelukkig hebben we een hotel dichtbij het vliegveld geboekt en na een simpel telefoontje worden we door de shuttle opgepikt. We zijn er…. eindelijk… douchen… vechten tegen de slaap… helaas… verloren…zzzzzzzzzzzz…

Door een late vluchtwijziging hebben we een volle dag in Auckland te besteden; de grote steden hebben we wel gezien, maar nu we er toch zijn, laten we ons maar meeslepen in het stereotype toeristengedrag. De bus brengt ons via Onetunga naar Downtown Auckland. We bezoeken de Skytower, lopen bijna iedere souvenirwinkel binnen, koffie bij Starbucks en op de terugweg even boodschappen halen bij de Countdown. Morgen halen we onze HiTop Campervan op bij Hippie en dan start het avontuur pas echt!

‘s Zaterdags rijden we naar de Coromandel Peninsula, een prachtige route voert ons door de bergen naar onze eerste tussenstop: Driving Creek Railway; een van oudsher in gebruik zijnde spoorweg, eerst door gouddelvers, later houthakkers, die mensen en goederen zigzaggend de berg opvoerde. Op weg naar de top zien we eeuwenoude Kauribomen en een lokale pottenbakster heeft hier en daar enkele thema’s aan de route toegevoegd. De top wordt The Eyefull tower genoemd en het uitzicht over het schiereiland is werkelijk adembenemend. We rijden daarna door naar Hot Water Beach, alwaar we onze eerste overnachting plannen in een Top 10 Holidaypark.

Er is maar één reden om Hot Water Beach te bezoeken en dat is de geothermische stroom die onder het strandzand opborrelt en waarin je gewapend met een schepje, op z’n Duits, een gat graaft die vol loopt met heerlijk warm water en waarin je even helemaal zen bent. We rijden snel door naar Matamata, een klein dorp dat tot een jaar of 12 geleden nog compleet onbekend was, maar dankzij de films ‘The Lord of the Rings’ en ‘The Hobbit’ nu één van de grootste toeristenattracties is van het Noordereiland: hier ligt Hobbiton. We krijgen een rondleiding langs de vele Hobbitholen met Bag-End (van Bilbo en Frodo) natuurlijk als hoogtepunt. We drinken een biertje in The Green Dragon en we verlaten de fantasiewereld weer voor de echte. Onze tweede overnachting is, noodgedwongen, gepland in Rotorua. De accu van onze unit laadt niet op, dus we moeten naar een servicepunt om dit te laten repareren... we hebben de eerste dagen geen koelkast en ’s avonds ook geen licht gehad, maar ook dat hoort bij een avontuur…

Groetjes vanuit de andere kant van de wereld,

Bauke en Anja

• 10 September 2014 - 11:03

Fenna En Selle:

Leuk hoor Anja en Bauke. Veel plezier en geniet er van

• 10 September 2014 - 13:46

Piety:

Wow lieffie, wat schrijf je toch leuk over dit avontuur! Geniet van alles om je heen en van je kerel natuurlijk! Dikke tût

• 11 September 2014 - 10:03

Dirk:

Geweldig wat een mooi verslag en mooie foto's. Geniet maar lekker van de mooie dingen en van elkaar. Groetjes

• 11 September 2014 - 12:13

Tine:

Wat een leuk verhaal!
    Geniet er lekker van!! Veel plezier met z'n tweetjes!

• 11 September 2014 - 20:51

Laura:

Wat heerlijk om te lezen! En zo herkenbaar! =) geniet er maar lekker van! Alvast een tip voor in de buurt van taupo: tongariro alpine crossing: nog meer LOTR-gebied
    Xxx

• 11 September 2014 - 23:41

Patricia, Wilko En Hannah:

Wat een mooi verhaal!! Zo te lezen gaat 'de toerist' uithangen jullie goed af! Heel veel plezier de komende dagen en we zijn benieuwd naar het volgende verslag! Groetjes van ons!

• 12 September 2014 - 22:45

Arjanne:

Hoi Anja en Bauke, wat leuk om jullie zo te volgen. Lekker genieten samen.

• 14 September 2014 - 17:06

Ankuuuuuuh:

Anja en Baukuuuuuh de hobbits!!! :D Vet cooooowl!! Wat ziet dat er gaaf uit allemaal! En super de luxe camper, vet gangsta :p
    En zelfs al nieuwe 'fotohoudingen' hahaha, out of the comfortzone ;) Wat doet dat toch wat met je, aan de andere kant van de wereld zitten.
    Ik zal me eens abonneren op deze geweldig leuke blog hihi. Super leuk om op de hoogte te blijven en te lezen wat jullie allemaal uitspoken!

Genietse!!! Xx