In mijn uppie in de grote stad - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anja Kuperus - WaarBenJij.nu In mijn uppie in de grote stad - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anja Kuperus - WaarBenJij.nu

In mijn uppie in de grote stad

Blijf op de hoogte en volg Anja

30 September 2014 | Australië, Sydney

Nadat wij, Bauke en ik, nog veel hebben mogen doen en zien in Nieuw-Zeeland (sorry, geen verslag van gemaakt!), was het vrijdag 26 september dan de dag, waar ik niet naar uit heb gekeken. Ik moet zeggen dat ik naar vele dagen en activiteiten heb uitgekeken, van te voren veel over Oceanië heb gedroomd, maar ik wist ook dat dit geen leuke dag zou zijn. Vandaag, na 3,5 week opgesloten te hebben gezeten in een campervan met de man van mijn dromen, moest ik afscheid van hem gaan nemen. Bauke vliegt namelijk terug naar Nederland en ik ga door naar Australië…

Om 17:55 uur vertrok ik dan, zenuwachtig, verdrietig en nerveus, stapte ik, toch met goede moed, het vliegtuig in. Het begon al lekker, natuurlijk morste ik het eten over mijn broek heen en spoot het water uit mijn drinkflesje tegen mijn buurvrouw aan. Nadat ik mijn excuses had gemaakt, kwam ik er achter dat ik mij beter maar gedeisd kon houden en niet teveel gekke dingen moest gaan doen. Na 3,5 uur vliegen, kwam ik aan in Sydney, city of light, en dat was te zien vanuit het vliegtuig! Ik vond al snel mijn bed, op een stapelbed, tussen de haarextensions, nepwimpers en föhns. Tjah, dat krijg je als je een bed op een vrouwenkamer boekt…

De volgende dag stond ik al om 6 uur naast mijn bed, vol energie begon ik de dag. Al snel kwam ik er achter dat dit wel erg vroeg was, met goede bedoelingen stond ik namelijk om 8:30 voor Wicked Travel, Peter Pan en andere tourorganisaties. Nadat om 9 uur de deuren nog niet werden geopend en ik dus even heb gevraagd hoe dat kan, kwam ik er achter dat ze pas om 10 uur beginnen. Relaxt leven! Lekker in het zonnetje wachten totdat ze open gaan. Na 1,5 uur informatie te hebben ontvangen over tours, de Greyhound bus en leuke weetjes, ging ik met een lege portemonnee terug naar het hotel. De rest van de dag heb ik de echte toerist uitgehangen, Harbour Brigde, Darling Harbour, Circulair Quay en het centrum werden bezocht en natuurlijk op de foto gezet! ’s Avonds gezellig gekletst met een Nederlandse jongen.

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw….. Anja, kom maar gauw! Om half 7 deed ik mijn ogen open en werd blij van het warme weer. Ook vandaag is het weer rond de 22 graden. Na het ontbijt ben ik gaan lopen naar Circular Quay, waar de ferry vertrekt naar Manly. Vandaag is een spannende dag, want ik ga tussen de haaien zwemmen. Deze keer niet in een kooi, wat het alleen maar leuker maakt! In Manly aangekomen heb ik eerst genoten van het zonnetje, lekker op het strand gelegen en gewandeld. Ook heb ik de mooie boulevard, met leuke winkels, bewonderd.

In Manly Sea Life Aquarium heb ik eerst mogen genieten van allerlei prachtige dieren, zoals pinguïns, haaien, roggen, reuzenschildpad etc., voordat ik mijn weg maakte naar het duikcentrum. We kregen eerst een uitleg van 20 minuten over de haaien en natuurlijk over het duiken zelf. Ik had nog nooit gedoken, dus dat was al een hele ervaring! Eerst gingen we oefenen in een ondiep bad, normaal ademhalen, maar ook tekens onder water werd geleerd. Erg blij en niet eens nerveus, doken we het aquarium in. De duikinstructeur had al aangegeven dat alle dieren in het aquarium 40 procent kleiner lijken dan dat ze eigenlijk zijn en dat was zeker te zien! Wat een grote haaien zeg, ze zijn langer dan 3 meter. Daar had ik mij eerst op verkeken. De haaien zwommen langs en over ons heen, twee keer moest ik mijn hoofd naar beneden doen, anders had ik een haai tegen mijn hoofd aan. Ook kwam er een reuzenschildpad naar mij toe, die tegen mij aankroop en die graag geaaid wilde worden. Genietend van al het moois om mij heen, ging de tijd veel te snel en nadat de foto’s gemaakt waren, moesten we weer terug. Ik kon het wel uitgillen, nadat ik het aquarium had verlaten, echt kicken zeg! Snel met de boot terug, het was alweer laat. ’s Avonds met een groepje Nederlanders verschillende kaartspellen (drankspelletjes voor hun, daar doet deze oma niet meer aan mee) gedaan, niet erg om eens Nederlands te kunnen praten.

Maandag 29 september zal vanaf nu bekend staan als een warme dag, 32 graden was het en iedereen was flink aan het zweten en puffen. Ik heb vooral wat boekingen gedaan voor tours en hotels, het was vooral een administratieve dag. Aan het eind van de middag ben ik naar het Centraal Station gegaan. Om 20:00 uur vertrekt de Greyhound bus naar Melbourne en ik wil graag mee!

Nadat het klokje rond was gegaan, stond ik (eindelijk!) om 8 uur ’s ochtends op het station van Melbourne. Daar de hele dag rondgehangen, niets bijzonders. Morgen begint de Great Ocean Road tour, daarover later meer! ;-)

Dikke kus voor jullie!

  • 30 September 2014 - 09:23

    Piett:

    Lieverd!!!!!! Wow wat een mooie ervaringen weer. Maar ook spannend hoor zo alleen daar in het land van de Kangoeroes! Genieten en maak plezier maar doe vooral ook voorzichtig!
    Dikke kus voor jou

  • 30 September 2014 - 10:11

    Hofdame:

    Zo is het: "Sta op meisje lief droog je traantjes af".
    Dit is je droom!
    Wat weer een geweldige ervaring.

  • 30 September 2014 - 10:33

    Man Van Dromen:

    Woowww, vet coole foto's met de haaien pop en wat een leuk verhaal ook ("ik kan geen verhalen schrijven" ga je niet meer mee weg komen!!!)

    Ik ben trots op je hoor... en idd, genieten, superervaring dit!

  • 30 September 2014 - 12:09

    Fenna Peer:

    Aaah jarloerssssss!! Ik wil ook met schildpadden knuffelen.

    Leuke verhaal hoor, komt nog wel eens goed met jou.

    Enjoy!!

  • 30 September 2014 - 23:02

    Foka:

    Ik zeg: go for it, volg je hart. Anja, wat ben jij super stoer zeg in je uppie!

  • 01 Oktober 2014 - 09:17

    Bas Peeters:

    Ziet er mooi uit, geniet er van!

  • 01 Oktober 2014 - 18:05

    Dude:

    Yo Mate!!

    That's an amazing story and wauwie things you've done!!! :D Nice to speak Dutch??? Noooooo hahaha, neuzel neuzel.
    Jij bent de stoerste! :D
    Hahaha wat ben jij ook een terror he, een beetje mensen lastig vallen in het vliegtuig (groot gelijk hoor :p).

    Nou, supertoeristisch omaatje, ik wens je een super gave week toe in het andere deel van Down Under en volgende week verwacht ik weer zo'n leuk verhaal hoor :p

    Heeeel veeeeeel liefsssss!!!! Xxxxx

    P.s. En uuuh ben je die Australia's Thunder Chippendale's Down Under al tegengekomen op straat???? Hahahaha....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 09 Mei 2008
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 23938

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 24 December 2014

Nieuw-Zeeland en Australië!

31 Juli 2008 - 30 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: